betegeling viaduct Alphen a/d Rijn

Het ontwerp is een verwijzing naar de Limes. Castellum Albaniana was de leger/bewoningsplaats wat uitgegroeid is tot de stad Alphen aan den Rijn.

Bijna alles wat er van de Limes over is ligt onder de grond. Potten, munten, speerpunten en boten. De tekst afgebeeld op de staander is half verzonken in de grond. De oppervlakte van 3,5 bij 29 meter is een enorme plak, een “tweede laag” in beeld zou hierin de vlakheid van de grootte kunnen onderbreken. In het ontwerp is een “tweede laag” gemaakt, zodat op afstand een duidelijk beeld te zien is, en als je dichterbij komt een ander beeld zichtbaar wordt.

In samenwerking met de gemeente Alphen aan den Rijn.

< klik op de afbeelding voor meer

magazine de MO

De MO is een eenmalig magazine van Movisie. De maatschappelijke ondersteuning als thema voor een blik op de toekomst. De toekomst wordt geschetst door vijf vooraanstande denkers in de vakwereld. Daartegenover wordt de dialoog gevoerd tussen verschillende promovendi.

Voor: Ontwerpbureau Suggestie en Illusie.

< klik op de afbeelding voor meer

"Genoeg te doen"

Het boek over 25 jaar vrijwilligerswerk in de gemeente Utrecht. Een boek met een overzicht door de jaren heen en interviews van vrijwilligers. Vrijwilligerswerk staat midden in de samenleving en kent een zeer breed spectrum aan werkvelden. Hiervoor heb ik een caleidoscopich beeld ontwikkeld, als drager van het boek. Kleurijk en vanuit elke hoek zie je andere facetten.

Voor: Ontwerpbureau Suggestie en Illusie.

< klik op de afbeelding voor meer

vaktherapie in zicht

programma folder voor een studiedag van de FVB. De studiedag over dans, muziek en drama. Dit in een abstract beeld gevangen. Diverse ontwerpschetsen.

Voor: Ontwerpbureau Suggestie en Illusie.

< klik op de afbeelding voor meer

visuele identiteit voor de Affaire

Een nieuwe visuele identiteit voor de-Affaire. In samenwerking met erik en hinke. Of via onze gezamelijke site festivalontwerpers.

De-Affaire is een muziekfestival dat ieder jaar plaats vindt tijdens de vierdaagse feesten in Nijmegen, met veel diverse, onbekende bands.

De-Affaire is intiem, intens, stiekem, geheimzinnig en verslavend. Deze facetten samen zorgen voor de verbinding tussen bezoekers, bands, organisatie en het park.

Dit concept hebben wij uitgewerkt in o.a. een boek, een website, posters, flyers, kleding, banners etc.

< klik op de afbeelding voor meer

de Straatweg

In dit project heb ik de culturele diversiteit van de Amsterdamsestraatweg in Utrecht onderzocht, in de volksmond ook wel de Straatweg genoemd. De grafische verbeelding is het resultaat van dit onderzoek.

< klik op de afbeelding voor meer